Media o nas

Limitowana seria Majonezu Kętrzyńskiego pomoże dzieciom

ONET.PL, 20.10.2016

Od 20 października do 31 grudnia klienci znajdą w sklepach specjalną edycję Majonezu Kętrzyńskiego. Część dochodu z jego sprzedaży będzie przeznaczona na rzecz podopiecznych Fundacji "Przyszłość dla Dzieci".

To kolejna akcja charytatywna Fundacji, w którą włącza się Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie. Wcześniej firma wspierała jako sponsor, m.in. Qlinarną Majówkę, z której dochód był przeznaczony na terapię małej Mai oraz akcję "Kilometry Dobra", podczas której zbierane były środki na leczenie i zakup sprzętu medycznego oraz rehabilitacyjnego dla chorych dzieci.

– Od dawna staramy się wspierać wszelkie akcje, które dają realne korzyści mieszkańcom naszego regionu. Szczególnie ważne są dla nas inicjatywy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – mówi Waldemar Pokojski, prezes SPP-H w Kętrzynie.

– Mieliśmy okazję już kilkakrotnie współpracować z Fundacją »Przyszłość dla Dzieci« i zawsze nasze wspólne działania owocowały pozytywnymi efektami. Za każdym razem możemy też liczyć na fantastyczny odzew ze strony naszych klientów. Jestem przekonany, że również i przy tej okazji z przyjemnością sięgną po swój ulubiony smak, który dodatkowo przysłuży się potrzebującym maluchom. Zachęcam do otwierania serc i portfeli - dodaje.

Tym razem w ramach inicjatywy "Smacznie Pomagaj" klienci od 20 października do 31 grudnia 2016 roku znajdą w sklepach limitowaną edycję Majonezu Kętrzyńskiego. Na etykietach słoików o pojemności 460 g. znajdzie się hasło przedsięwzięcia oraz logo Fundacji "Przyszłość dla Dzieci".

W sklepach dostępnych będzie 100 tys. sztuk z tej specjalnej serii. Część dochodu ze sprzedaży każdej z nich będzie przeznaczone na cele statutowe fundacji z Olsztyna.

– Podpisaliśmy umowę o współpracy, w ramach której marka Majonez Kętrzyński wesprze finansowo leczenie, rehabilitację oraz zakup sprzętu medycznego fundacyjnych dzieci – mówi Iwona Żochowska-Jabłońska, dyrektor zarządzająca Fundacją "Przyszłość dla Dzieci".

– Cieszymy się z kontynuacji wspólnych działań z marką z wieloletnią tradycją i liderem lokalnego rynku. Marką, która kładzie nacisk na wysoką jakość swoich produktów oraz angażuje się w działania społeczne.

Fundacja "Przyszłość dla Dzieci" działa na Warmii i Mazurach od 14 lat i daje szansę rozwoju najbardziej potrzebującym chorym dzieciom. Finansuje badania, operacje, rehabilitację, leki, przejazdy i pobyty w placówkach leczniczych. Specjalistyczne leczenie czy skomplikowane zabiegi operacyjne wiążą się z kosztami, które często przekraczają finansowe możliwości rodziców. Grono podopiecznych fundacji stale się powiększa - pomagają już ponad 300 chorym i niepełnosprawnym dzieciom z całego regionu.

LINK: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/limitowana-seria-majonezu-ketrzynskiego-pomoze-dzieciom/20cfj6e

 

„MAJONEZY Kętrzyn” z certyfikatami BRC i IFS

DLA HANDLU, 22.04.2016

Firma otrzymała dwa prestiżowe zaświadczenia dotyczące bezpieczeństwa i najwyższej jakość jej produktów. – To formalne uznanie najlepszych standardów, jakie od dawna stosujemy – mówi Waldemar Pokojski, prezes zarządu.
 

Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa „MAJONEZY” w Kętrzynie otrzymała dwa prestiżowe certyfikaty BRC i IFS potwierdzające najwyższą jakość i bezpieczeństwo jej produktów. Ich przyznanie poprzedził wnikliwy audyt przeprowadzony przez zewnętrzną jednostkę certyfikującą z TÜV Rheinland Polska. Obejmował produkcję majonezów i musztard oraz koncentratów ciast.

- Poddaliśmy się ocenie zewnętrznych specjalistów i uzyskaliśmy najwyższą  ocenę – mówi prezes Waldemar Pokojski. – Nie miałem najmniejszych wątpliwości, że zdamy ten test celująco, ponieważ jesteśmy zorientowani na klienta i jego potrzeby. Warto podkreślić, że od razu otrzymaliśmy aż dwie znaczące certyfikacje, obejmujące wiele szczegółowych aspektów naszej działalności. To formalne potwierdzenie wysokich standardów, jakie stosujemy od wielu lat. We wszystkim, co robimy, na każdym etapie zawsze najważniejsza jest dla nas jakość i bezpieczeństwo  naszych produktów, co finalnie przekłada się  na zadowolenie klientów.

Firma konsekwentnie rozszerza dystrybucję, starając się, aby produkty były dostępne w sklepach na terenie całej Polski. - Certyfikaty uwiarygodniają nasze produkty nie tylko w oczach konsumentów, ale i handlowców co jest dla nas  niezmiernie ważne - dodaje prezes Waldemar Pokojski. - Certyfikacja systemów  BRC i IFS  otwiera przed firmą możliwości w nawiązaniu nowych kontaktów handlowych w kraju, jak i perspektywy zaistnienia na  rynkach zachodnich.

LINK: http://www.hurtidetal.pl/article/art_id,15501/majonezy-ketrzyn-z-certyfikatami-brc-i-ifs/

Potrzebujemy jeszcze wielu kilometrów dobra
GAZETA OLSZTYŃSKA, 19.04.2016

Do akcji „Kilometry dobra” dołączyła firma SPP-H Majonezy z Kętrzyna. Zebrane wspólnie pieniądze trafią do podopiecznych Fundacji „Przyszłość dla Dzieci”.

Hasło trzeciej edycji „Kilometrów dobra” brzmi: Mistrzostwa Świata w Dobroci. Organizatorem jest Polski Instytut Filantropii. Do zawodów stanęło aż 41 miast z Polski i zagranicy. Na Warmii i Mazurach o pobicie rekordu walczy Fundacja „Przyszłość dla Dzieci”. Żeby się udało, potrzeba ponad 75 km dobra, czyli zebranych pieniędzy, które zostaną wymienione na monety jednozłotowe i ułożone w ciąg monet — kilometry dobra właśnie. Od rozpoczęcia akcji udało się już zebrać ponad 23 tys. zł, czyli 527 metrów.
 

— To pokazuje, że mieszkańcy naszego regionu chcą i potrafią pomagać. Ale żeby pobić rekord i pomóc chorym dzieciom, potrzebujemy jeszcze wielu kilometrów dobra. Dlatego tych wszystkich, którzy chcą czynić dobro, gorąco zachęcamy do udziału w tej rywalizacji— zachęca Iwona Żochowska-Jabłońska, dyrektor zarządzająca fundacji. — Pomagać mogą zarówno osoby prywatne, jak i placówki i firmy. Jest już z nami 13 podmiotów.
 

Jedną z firm wspierających Mistrzostwa Świata w Dobroci jest Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowej Majonezy z Kętrzyna. — Kiedy dowiedzieliśmy się o tym przedsięwzięciu, od razu postawiliśmy wziąć w nim udział. To fenomenalny pomysł, który jednoczy mieszkańców Warmii i Mazur w jednym celu: pomaganiu chorym dzieciom. A uśmiech dziecka, które otrzymało pomoc, to najpiękniejszy prezent — podkreśla Waldemar Pokojski, prezes SPP-H Majonezy. — Jako spółdzielnia pomagamy i trzymamy kciuki, żeby udało się w tym roku pobić rekord Guinnessa. Podczas finału sam będę pomagał liczyć kilometry.
 

Każdy, kto chce się przyłączyć do akcji i zostać Mistrzem Świata w Dobroci może to zrobić już dziś. Wystarczy wejść na stronę kilometrydobra.pl i wpłacić pieniądze na rzecz Fundacji „Przyszłość dla Dzieci”, która jest już na trzecim miejscu w rankingu miast. Finał akcji odbędzie się 5 czerwca.
Ewelina Zdancewicz

LINK: http://przyszloscdladzieci.org/350279,Potrzebujemy-jeszcze-wielu-kilometrow-dobra.html#axzz46XbYF6j4


 

Majonez Kętrzyński na półkach sklepów Intermarche

DLA HANDLU, 15.03.2016

Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa „MAJONEZY” w Kętrzynie rozszerza dystrybucję. Właśnie rozpoczęła współpracę z siecią Intermarche, działającą w ramach grupy Muszkieterzy. Klienci będą mogli w niej nabyć Majonez Kętrzyński – flagowy produkt firmy.

– Majonez Kętrzyński będzie dostępny w 220 sklepach Intermarche w całej Polsce. To nasza reakcja na prośby klientów, którzy prosili o zwiększenie dostępności naszego asortymentu poza Warmią i Mazurami – mówi Łukasz Andrzejowski, dyrektor handlowy firmy.

- Pierwszym krokiem było wprowadzenie naszych produktów do sklepów Tesco, Biedronka i Alma. To posunięcie okazało się ogromnym sukcesem, dlatego postanowiliśmy kontynuować nasze działania w tym kierunku. Dzięki nowej umowie Majonez Kętrzyński będzie dostępny w regionach, w którym dotąd był trudny do zdobycia, zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i w dużych miastach jak Poznań, Kraków, Gdańsk, Bydgoszcz czy Toruń – dodaje.

Dyrektor przyznaje, że to dopiero początek marketingowej ekspansji marki. W planach są kolejne przedsięwzięcia, których szczegóły zostaną zaprezentowane w niedługim czasie.

MAJONEZY” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa „MAJONEZY” powstała w 1945 roku w Kętrzynie. W 1962 roku rozpoczęła produkcję na skalę przemysłową swojej flagowej marki: Majonezu Kętrzyńskiego. Od 1973 roku wytwarza też koncentraty ciast: Piernika Kętrzyńskiego oraz babki cytrynowej.

LINK: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/majonez-ketrzynski-pojawi-sie-na-polkach-sklepow-intermarche,50265.html

 

Spółdzielnia Produkcyjno-Handlowa „Majonezy" planuje inwestycje w innowacje

PORTAL SPOŻYWCZY, 30.12.2015

- Stawiamy na innowacyjność, która przyczyni się do dynamicznego rozwoju spółdzielni – zapowiada Waldemar Pokojski, prezes Spółdzielni Produkcyjno-Handlowej „Majonezy”.

Spółdzielnia Produkcyjno-Handlowa „Majonezy”  ma za sobą udany rok. Wprowadziła nowy produkt czyli Majonez Kętrzyński o smaku smażonej cebulki. Rozszerzyła też dystrybucję asortymentu spółdzielni. Piernik Kętrzyński został wprowadzony do wszystkich sklepów Tesco, Mila i Alma Market w Polsce oraz do sieci Biedronka na Warmii i Mazurach i w miastach ościennych, gdzie można kupić również Majonez Kętrzyński.

Firma ma już plan działania na następne miesiące. - Na 2016 zaplanowaliśmy wiele przedsięwzięć, które opracowaliśmy na podstawie analizy oczekiwań naszych klientów - mówi Waldemar Pokojski, prezes SP-H „MAJONEZY”. – Przygotowaliśmy strategię, która jest podporządkowana ich uwagom i sprawi, że będzie to przełomowy rok dla naszej spółdzielni. Będziemy przede wszystkim inwestować w innowacyjne rozwiązania, których wdrożenie zaowocuje sukcesem i dalszym dynamicznym rozwojem.

Założeniom przyświeca cel, jakim jest dalsze doskonalenie procesu produkcji, a przede wszystkim odpowiedź na postulat czyli zwiększenie dostępności marek firmy w kolejnych regionach Polski i za granicą - zapowiada Waldemar Pokojski.

Waldemar Pokojski w lipcu zapowiadał, że jednym z najważniejszych zadań, które przed sobą stawia, jest rozbudowa dystrybucji.

– Moim celem jest zwiększenie sieci sprzedaży  naszego asortymentu w kolejnych regionach i zdobywanie nowych rynków. Te plany dotyczą nie tylko Polski, ale również eksportu. Zamierzam wdrożyć nową, innowacyjną linię produktową. Mamy już gotowe pomysły, pracujemy nad projektami - mówił latem 2015 r. prezes.

Firma „Majonezy”  istnieje od 1945 roku. Produkuje zimne sosy, m.in. Majonez Kętrzyński, Musztardę Kętrzyńską oraz koncentraty ciast: Piernika Kętrzyńskiego i Babki o smaku cytrynowym.

LINK: http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/spoldzielni-produkcyjno-handlowej-majonezy-quot-planuje-inwestycje-w-innowacje,123608.html

"MAJONEZY" z Kętrzyna na rzecz dzieci

ISB HANDEL, 10.12.2015

Firma MAJONEZY Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie po raz drugi weźmie udział jako partner w charytatywnym Świątecznym Koncercie SGH, organizowanym przez studentów uczelni.

Podczas imprezy można posłuchać kolęd żaków i wylicytować gadżety podarowane przez znane osoby. Jednym z punktów programu jest również sprzedaż słodkich wypieków.

– Podczas koncertu będzie można kupić nasze ciasto: Piernik Kętrzyński – mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy. -Przygotowaliśmy również dwieście dwupaków z Majonezem Stołowym i Lekkim oraz nasze firmowe plakaty. Okazało się, że w zeszłym roku uczestnicy sami domagali się wystawienia na licytację naszego posteru, który miał tylko pełnić funkcję ozdobną. Udało się uzyskać za niego sporą sumę, dlatego postanowiliśmy wydrukować teraz aż osiem sztuk, żeby nie zabrakło dla chętnych.

Dochód z imprezy będzie przekazany na rzecz podopiecznych Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”, która zajmuje się zbieraniem pieniędzy na leczenie maluchów z porażeniem mózgowym, dystrofią mięśniową, chorobami nowotworowymi, autyzmem i zespołem Downa. Środki są przeznaczane, m.in. na rehabilitację, operacje czy zakup sprzętu.

Koncert odbędzie się 15 grudnia w warszawskim klubie Palladium o godz. 20. Wstęp wolny.

LINK: http://www.isbhandel.pl/2015/12/10/majonezy-z-ketrzyna-na-rzecz-dzieci/

„MAJONEZY” rozszerzają dystrybucję

HURT I DETAL, 29.10.2015

Od listopada Piernik Kętrzyński będzie dostępny w supermarketach sieci Tesco i Mila w całej Polsce. Ciasto oraz Majonez Kętrzyński klienci znajdą również w 400 dyskontach Biedronka.

- Rozszerzanie dystrybucji jest jednym z naszych głównych celów – mówi Waldemar Pokojski, prezes Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „MAJONEZY” w Kętrzynie. – Jesteśmy firmą regionalną, dlatego naturalne jest, że główne punkty sprzedaży naszych produktów znajdują się na Warmii i Mazurach. Nasz asortyment jest dostępny również m.in. na Pomorzu i , Mazowszu. Z myślą o klientach z całej Polski postanowiliśmy ułatwić im dostęp do naszej oferty.

Dlatego od listopada Piernik Kętrzyński będzie można znaleźć we wszystkich supermarketach sieci Tesco i Mila w Polsce.

Firma postanowiła również rozpocząć współpracę z siecią  Biedronka. Tam sprzedaje nie tylko Piernik Kętrzyński , ale także swój flagowy produkt czyli Majonez Kętrzyński.

- Testujemy projekt, który swym zasięgiem obejmuje region Warmii i Mazur plus miasta ościenne – dodaje Waldemar Pokojski. - Po pierwszych tygodniach współpracy jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni co do jej kontynuacji. Docierają do nas liczne sygnały od bardzo zadowolonych klientów, że nasze produkty mogą nabyć w tej jakże popularnej sieci. Ufam, iż niebawem rozszerzymy współpracę z JMP o kolejne regiony, które  licznie zamieszkują zdeklarowani miłośnicy Piernika i Majonezu Kętrzyńskiego.

 „MAJONEZY” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa powstała w 1945 roku jako palarnia kawy. W 1958 roku zakład zmienił swój profil, wprowadzając do sprzedaży koncentraty spożywcze, m.in. budynie, kisiele, galaretki, aromaty do ciast i proszki do pieczenia. W 1962 roku rozpoczęła się produkcja na skalę przemysłową jej flagowej marki: Majonezu Kętrzyńskiego. Od 1973 roku wytwarza też koncentraty ciast.

Produkty z Kętrzyna otrzymały nowe etykiety

PORTAL SPOŻYWCZY, 15.10.2015

Nowy design zyskały etykiety Majonezu Kętrzyńskiego Stołowego, Lekkiego oraz jego smakowych odmian. Wszystkie zostały ujednolicone, uproszczone, pozbawione niepotrzebnych ozdobników.

Każdy rodzaj ma własny dominujący kolor etykiety: stołowy – żółty, chrzanowy – zielony, czosnkowy - fioletowy, smażona cebulka - metaliczno-brązowy, a lekki – niebieski. Na wszystkich znajduje się charakterystyczny czerwony obszar, na którym widnieje nazwa produktu napisana czarną czcionką otoczona żółtym konturem. Niezmienione zostało rozpoznawalne  wieko w czerwono-żółtych barwach.

- Zależy nam na tym, żeby klienci wchodząc do sklepu i spoglądając na półkę bez problemu identyfikowali produkty naszej firmy – mówi Waldemar Pokojski, prezes Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „MAJONEZY” w Kętrzynie.

LINK: http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/produkty-z-ketrzyna-otrzymaly-nowe-etykiety,120622.html

Majonez Kętrzyński bez glutenu

HURT I DETAL, 1.10.2015

Zimne sosy z Kętrzyna są pozbawione składnika nietolerowanego przez osoby cierpiące na celiakię. – Z myślą o tej grupie konsumentów zwracamy uwagę na to, aby nasze produkty nie zawierały glutenu – mówi prezes firmy.

- Klienci zwracają coraz większą uwagę na skład produktów, które wkładają do sklepowego koszyka. Dokładnie zastanawiają się nad tym, co jedzą i jak wpłynie to na ich zdrowie – mówi Waldemar Pokojski, prezes Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „MAJONEZY” w Kętrzynie. – Coraz więcej osób cierpi też na celiakię, dlatego bardzo dbają o swoją dietę. Nasza firma również dostaje pytania o to, czy nasze specjały zawierają gluten. Niektórzy są na niego nadwrażliwi, inni wcale go nie tolerują. Zawsze staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Z myślą o tej grupie konsumentów zadbaliśmy o to, aby nasze majonezy były pozbawione tego składnika.

Firma zleciła specjalistom testy, których wyniki potwierdzają ten fakt. Glutenu nie zawiera nie tylko Majonez Kętrzyński Stołowy i Majonez Kętrzyński Lekki, ale również wszystkie jego smakowe odmiany czyli czosnkowy, chrzanowy, o smaku smażonej cebulki. Produkty są również bezmleczne, dzięki czemu spokojnie mogą je jeść mamy karmiące piersią. Dzieciom z pewnością nie grozi żadna alergia czy inne skutki uboczne.

- Dbamy o wysoką jakość naszego asortymentu. Bezpieczeństwo i zdrowie naszych klientów są dla nas najważniejsze, dlatego nasi pracownicy cały czas pracują nad udoskonalaniem receptur. Nadal są tradycyjne, ale dbamy o to, aby sprostać wyzwaniom współczesnego świata i zmieniającym się potrzebom żywieniowym konsumentów. Przy tym nadal zachowujemy doskonały smak i aromat naszego asortymentu – podsumowuje Waldemar Pokojski. 

LINK: http://www.hurtidetal.pl/article/art_id,13917-95/majonez-ketrzynski-bez-glutenu/

 

Majonez Kętrzyński o smaku smażonej cebulki

PORTAL SPOŻYWCZY, 7.09.2015

Po stołowym, czosnkowym i chrzanowym do oferty dołącza majonez o smaku smażonej cebulki.

Spółdzielnia Produkcyjno-Handlowa Majonezy w Kętrzynie specjalizuje się w produkcji zimnych sosów. Jej flagową marką jest Majonez Kętrzyński. – Stale wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i rozbudowujemy asortyment – mówi Waldemar Pokojski, prezes firmy. – Oferujemy nie tylko majonez w tradycyjnej odsłonie, ale również lekki, chrzanowy i czosnkowy. Teraz rozwinęliśmy serię naszych smakowych produktów o smażoną cebulkę. To unikalna i jedyna taka propozycja na polskim rynku – dodaje.

Nowy majonez ma gęstą, jednolitą i kremową konsystencję.

- Od września będzie dostępny w sklepach sieci Kaufland w woj. warmińsko-mazurskim. Potem planujemy rozszerzać jego dystrybucję – dodaje Waldemar Pokojski.

LINK: http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/artykuly/majonez-ketrzynski-o-smaku-smazonej-cebulki,118886.html

 

„MAJONEZY” wspierają Dzień Polskiej Żywności

EXPRESS OLSZTYN, 25.08.2015

Dzień Polskiej Żywności obchodzony jest 25 sierpnia. - To doskonała okazją, aby pokazać, że nasze produkty przebijają jakością te proponowane przez zagraniczne koncerny. Nasz sukces to efekt ciężkiej pracy, a nie wielomilionowych kampanii – mówi Waldemar Pokojski, prezes firmy Majonezy z Kętrzyna.

Dzień Polskiej Żywności to inicjatywa pomysłodawców programu „Doceń polskie” promującego rodzimą branżę spożywczą. Specjaliści nagradzają tym tytułem najlepsze i najbardziej wartościowe produkty.

- Nasze flagowe marki, Majonez Kętrzyński i Piernik Kętrzyński, kilkakrotnie otrzymały ten zaszczytny certyfikat - dodaje Waldemar Pokojski. - Godło potwierdzające ten fakt można znaleźć na ich etykietach i opakowaniach. Dlatego z przyjemnością włączamy się w obchody święta. To doskonała okazją aby pokazać, że nasz asortyment przebija jakością ten proponowany przez zagraniczne koncerny. Nasza siła to nie tylko walory smakowe, ale również tradycja, długa obecność na polskim rynku. Nasz sukces jest przede wszystkim efektem ciężkiej pracy nad najlepszą ofertą, a nie wynikiem wielomilionowych kampanii reklamowych. Polacy coraz częściej to dostrzegają i szukają w sklepach tego, co naprawdę dobre, sprawdzone. Chętnie sięgają po te same produkty co ich dziadkowie, rodzice.

Rodzimi producenci żywności nie tylko tworzą wartościowe marki, ale również dbają o relacje z klientami.  - Nie jesteśmy jakąś nieosiągalną korporacją, dla której najważniejszy jest zysk, ale lokalną firmą. Nie oddzielamy się od ludzi, chętnie słuchamy ich opinii. Wspieramy wydarzenia związane z naszym regionem, płacimy podatki do miejskiej kasy, zatrudniamy pracowników z Kętrzyna i okolic. To kolejne powody, żeby docenić polskie przedsiębiorstwa i sięgać właśnie po ich asortyment - podsumowuje Waldemar Pokojski.

LINK: http://www.express.olsztyn.pl/artykuly/majonezy-wspieraja-dzien-polskiej-zywnosci

 

„MAJONEZY” wspierają imprezy z Warmii i Mazur

EPR.PL, 19.08.2015

XXXVI Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry to kolejne wydarzenie, m.in. po Pikniku Country w Mrągowie, rajdzie samochodowym Polski w Mikołajkach, w których uczestniczy firma z Kętrzyna.

- Konsekwentnie wspieramy wydarzenia, które przyczyniają się do promocji Warmii i Mazur – mówi Waldemar Pokojski, prezes Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „MAJONEZY” w Kętrzynie. – W zeszłym roku braliśmy udział, m.in. w samochodowym rajdzie Polski w Mikołajkach, byliśmy na Pikniku Country w Mrągowie, na Festiwalu Kultury Kresowej, pływaliśmy statkami Żeglugi Mazurskiej. Tym razem postanowiliśmy jako sponsor wesprzeć Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry. Nasza obecność w tych wszystkich imprezach to doskonała okazja, aby podziękować klientom, a wszystkim przyjezdnym gościom uświadomić, że Warmia i Mazury to nie tylko piękne lasy i jeziora, ale również znakomite produkty lokalnych firm.

Lidzbarskie Wieczory Humoru i Satyry na stałe weszły do kulturalnego kalendarza Warmii i Mazur. Każdego roku przyciągają tłumy widzów i miłośników dobrej zabawy. W tym roku odbędzie się już trzydziesta szósta edycja imprezy. Rozpocznie się 19 sierpnia wieczorem stand-up'owym, w czwartek i piątek młodzi adepci kabaretu będą walczyć w Turnieju o Złotą Szpilkę. Sobota to wielkie nazwiska i wielkie emocje. Cały program jest dostępny na stronie http://lwhis.pl/festiwal.

Wystąpią najbardziej popularne gwiazdy polskiego kabaretu, m.in. Kabaret Moralnego Niepokoju, DNO, Kabaret pod Wyrwigroszem, Hrabi, Kabaret Świerszczychrząszcz, a także Artur Andrus i Katarzyna Piasecka.

LINK: http://www.epr.pl/majonezy-wspieraja-imprezy-z-warmii-i-mazur,sponsoring-info,45404,1.html

 

Nasz cel, to rozszerzenie rynków zbytu

KĘTRZYN.COM.PL, 19.08.2015

- Chciałbym, aby „Majonezy” z firmy regionalnej stały się firmą ogólnopolską, a nawet międzynarodową – mówi prezes Waldemar Pokojski.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „Majonezy” w Kętrzynie zdecydowała o wyborze nowego prezesa. Został nim Waldemar Pokojski. Nowy prezes – czytamy na stronie spółdzielni - jest związany z branżą spożywczą od początku lat 90-tych. Jednocześnie zapowiada, że jednym z najważniejszych zadań, które przed sobą stawia, jest rozbudowa dystrybucji.

O planach dotyczących rozwoju Spółdzielni rozmawiamy z prezesem Waldemarem Pokojskim.

Panie Prezesie, czy zechce pan w kilku zdaniach powiedzieć czytelnikom o swojej dotychczasowej karierze zawodowej?

Urodziłem się i wychowałem w Gdyni. Swoją karierę zawodową w firmie z branży spożywczej rozpocząłem na początku lat 90-tych w Trójmieście. W kolejnych latach kierowałem firmami z tej samej branży na południu Polski i we Włocławku. Obecnie, od kilku tygodni jestem prezesem Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „Majonezy” w Kętrzynie.

Decydując się na przyjęcie tak odpowiedzialnej funkcji zapewne miał pan określoną wizję funkcjonowania spółdzielni. Jaki więc przyświecał panu główny cel w stosunku do Spółdzielni „Majonezy”?

Przede wszystkim chciałbym, aby „Majonezy” z firmy produkcyjnej stały się firmą marketingową.

Jak to należy rozumieć?

Chciałbym, aby „Majonezy” z firmy regionalnej stały się firmą ogólnopolską, a nawet międzynarodową. Tym dobrem, które produkujemy, czyli majonezami i piernikiem kętrzyńskim, na dzień dzisiejszy cieszy się tylko region warmińsko-mazurski, a ja chcę dzielić się tym z całą Polską i nie tylko. W głównej mierze liczę na wsparcie naszych ambasadorów, czyli mieszkańców tego regionu, którzy wyemigrowali i osiedlili się w innych częściach Polski, a nawet świecie. Jak wspomniałem na wstępie, problemem jest dostępność naszych produktów, po prostu jesteśmy za bardzo regionalni. Stąd też nasz cel – rozszerzenie rynków zbytu. Aby jednak rozszerzyć rynki zbytu musimy być postrzegani jako firma, która sprosta oczekiwaniom klientów, ma bardzo dobrej jakości produkty, które można będzie kupić w każdym osiedlowym sklepie.

Rynek spożywczy jest niezwykle trudnym rynkiem, a więc przed panem i pracownikami zapewne ogrom pracy?

Każdy rynek na dzień dzisiejszy jest trudny. Po prostu nie ma już łatwych biznesów. Ale ja wierzę w swoje doświadczenie w pracy zarówno na rynku nowoczesnym, jak i na rynku tradycyjnym. Wiem więc, co powinniśmy zrobić, aby zaistnieć, w pierwszej kolejności, na rynku polskim. Kolejny krok to zminimalizowanie tzw. sezonowości, która występuje tu bardzo mocno. Po prostu musimy zwiększyć portfolio naszych produktów i to już się dzieje. Pierwsze tygodnie mojego prezesowania w Spółdzielni pokazały, że jest tu grupa oddanych i dobrych pracowników i na ich wiedzy oraz doświadczeniu będę bazować. Te osoby tworzą dobro, z którym będziemy się dzielić z resztą społeczeństwa.

Czy w związku z tak szerokimi planami na przyszłość przewiduje pan rozbudowę zakładu lub wyposażenie w nowe urządzenia, aby jeszcze unowocześnić produkcję?

Cóż, jesteśmy w centrum miasta. Takie usytuowanie posiada zarówno zalety, jak i wady. W tej chwili jestem w trakcie przygotowywania 5-letniej strategii. Według mojej opinii, aby się rozwijać, zwiększać sprzedaż i moce przerobowe, niezbędne są nowe linie produkcyjne, które trzeba będzie zakupić w niedalekiej przyszłości. Zwiększenie asortymentu i sprzedaży zmusi nas do wybudowania nowej fabryki. W miejscu, gdzie obecnie znajduje się zakład niestety jesteśmy ograniczeni. Zwiększenie sprzedaży wiąże się m.in. ze zwiększonym ruchem kołowym, a to może stać się dosyć uciążliwe dla mieszkańców tego rejonu. Chcę być prezesem zakładu, z którego mieszkańcy są dumni. Dlatego obserwując tendencję wyprowadzania się zakładów produkcyjnych na obrzeża miast rozważam bardzo poważnie tego typu rozwiązanie. Nie ukrywam, że liczę na wsparcie władz miasta w tym względzie. Tutaj bowiem powstają nasze produkty i ufam, że właśnie z pomocą miasta wybudujemy nowoczesną i sprawną fabrykę. Żeby jednak nie było niedomówień, muszę powiedzieć, że te linie produkcyjne, które mamy obecnie są naprawdę na wysokim poziomie. Automatyzacja jest bardzo wysoka, a i firma do tej pory też była prowadzona wzorowo. Ja chcę tylko wskazać drogę, którą będziemy się kierować, a która pozwoli nam odnieść sukces nie tylko regionalny.

Czy wobec tego przewiduje pan ruchy kadrowe, a więc zwolnienia pracowników, a może przeciwnie, przyjęcie kolejnych? Czy obecna załoga jest w stanie sprostać pana wymaganiom i oczekiwaniom?

Każdemu pracownikowi trzeba dać szansę. Są tutaj bardzo zaangażowani, z dużą wiedzą i potencjałem pracownicy. Na pewno będziemy zwiększać zatrudnienie i tu nie mówię o kilku osobach, ale już widzę potrzebę zatrudnienia nawet kilkudziesięciu osób. Będzie to niezbędne, aby zrealizować te założenia, które już się powoli kreślą.

Jest to bez wątpienia bardzo miła i oczekiwana przez mieszkańców informacja, w tak „bogatym” w bezrobocie regionie?

Najpierw jednak podzielę się swoimi spostrzeżeniami z Radą Nadzorczą i pracownikami spółdzielni, dopiero w następnym etapie ze społeczeństwem lokalnym. Jeżeli zdecydujemy się na wybudowanie nowego zakładu, konsekwencją będzie zatrudnienie większej ilości osób. W rzeczywistości będzie też potrzeba zakupienia nowych linii produkcyjnych. W mojej ocenie, w spółdzielni drzemie bardzo duży potencjał i duże możliwości, Chciałbym, aby wytwarzanym tu dobrem dzielić się z jak największą liczbą społeczeństwa.

LINK: http://www.miastoketrzyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=339:nasz-cel-to-rozszerzenie-rynkow-zbytu&catid=105&Itemid=468

 

 

SPPH Majonezy planują modernizację parku maszynowego

PORTAL SPOŻYWCZY, 29.07.2015

Nasze wieloletnie doświadczenie potwierdza, że postęp techniczny i nowe technologie mają znaczący wpływ na proces produkcji w branży spożywczej i bardzo go usprawniają. Od ponad 50 lat wytwarzamy na skalę przemysłową „Majonez Kętrzyński”. Można powiedzieć, że od tego czasu zrobiliśmy krok milowy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krystyna Karpińska, kierownik produkcji SPPH Majonezy w Kętrzynie.

Jednym z ważniejszych momentów w historii kętrzyńskich Majonezów było wybudowanie od podstaw nowej hali produkcyjnej w 2005 r. Została ona wyposażona w dwie w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne o wysokiej wydajności sterowane komputerowo. - Wprowadziliśmy nowoczesny system klimatyzacji i odzysku ciepła technologicznego oraz wody lodowej. Dzięki temu poprawiła się wydajność i ergonomia pracy. Zainwestowane środki  zwróciły nam się już po kilku latach i jeszcze długo będą procentować - zaznacza Krystyna Karpińska.

- Ogromne korzyści wynikające z modernizacji zachęciły nas do dalszego inwestowania w innowacyjne rozwiązania. W ostatnich latach koncentrowaliśmy się na poprawie warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach . Znacznie ograniczyliśmy poziom hałasu w hali produkcyjnej, poprzez instalację sufitowych i ściennych paneli dźwiękochłonnych - dodaje kierownik SPPH Majonezy. - W tym roku planujemy modernizację parku maszynowego - zapowiada.

Zwraca również uwagę, że firmy z branży spożywczej coraz więcej inwestują w rozwój. - Jest to tendencja, która ma charakter wzrostowy. Automatyzacja procesów produkcji eliminuje zagrożenia które niesie tzw. czynnik ludzki i poprawia bezpieczeństwo. To obok jakości podstawowe kryteria dzięki którym możemy utrzymać naszą pozycję rynkową i sprostać oczekiwaniom konsumentów - podkreśla nasza rozmówczyni.

Jej zdaniem wraz ze wzrostem konkurencyjności rynku należy spodziewać się zwiększenia ogólnej skali inwestycji sektora spożywczego. - Myślę, że jest to naturalna konsekwencja rozwoju - podsumowuje Krystyna Karpińska. 

LINK:

http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/spph-majonezy-planuja-modernizacje-parku-maszynowego,117393.html

 

Nowy prezes Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „Majonezy” z Kętrzyna

PORTAL SPOŻYWCZY, 21.07.2015

Rada Nadzorcza Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „Majonezy” z Kętrzyna powołała nowego prezesa. Został nim Waldemar Pokojski. - Moim celem jest rozbudowa sieci sprzedaży  naszych produktów w kolejnych regionach i zdobywanie nowych rynków – zapowiada Waldemar Pokojski.

Waldemar Pokojski zapowiada, że jednym z najważniejszych zadań, które przed sobą stawia, jest rozbudowa dystrybucji.

– Moim celem jest zwiększenie sieci sprzedaży  naszego asortymentu w kolejnych regionach i zdobywanie nowych rynków. Te plany dotyczą nie tylko Polski, ale również eksportu. Zamierzam wdrożyć nową, innowacyjną linię produktową. Mamy już gotowe pomysły, pracujemy nad projektami - zapowiada prezes.

Firma „Majonezy”  istnieje od 1945 roku. Produkuje zimne sosy, m.in. Majonez Kętrzyński, Musztardę Kętrzyńską oraz koncentraty ciast: Piernika Kętrzyńskiego i Babki o smaku cytrynowym.

LINK:

http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/nowy-prezes-spoldzielni-pracy-produkcyjno-handlowej-majonezy-z-ketrzyna,117051.html

 

„MAJONEZY” z Kętrzyna dla gastronomii

HURT I DETAL, 26.06.2015

Firma z Kętrzyna opracowała autorską linię GUSTUS HoReCa skierowaną do odbiorców B2B, m.in. producentów sałatek, sosów i dodatków.

Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa „MAJONEZY” specjalizuje się w produkcji sosów zimnych. Jej flagowe marki to Majonez Kętrzyński i Musztarda Kętrzyńska. Poza propozycją dla klientów indywidualnych, firma przygotowała również ofertę B2B skierowaną do producentów sałatek, sosów i dodatków oraz przedstawicieli branży gastronomicznej i hotelarskiej.

To autorska linia produktów sygnowanych marką GUSTUS HoReCa, m.in. majonez bazowy, stołowy, lekki, do dekoracji, musztarda sarepska czy o smaku chrzanowym. – Powstają w oparciu o nasze tradycyjne, oryginalne receptury, ale są wśród nich też zupełnie nowe propozycje, niedostępne w sprzedaży detalicznej – mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy. – Jesteśmy  bardzo elastyczni i staramy się  dopasować opakowania i asortyment do wymagań naszych partnerów. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, uwzględniając jego oczekiwania i potrzeby biznesowe. Proponujemy wysokiej jakości produkty w konkurencyjnej cenie.

Szczegółową ofertę dla partnerów przygotowuje dział handlowy firmy.

LINK: http://www.hurtidetal.pl/article/art_id,13343-95/majonezy-z-ketrzyna-dla-gastronomii/


 

„MAJONEZY” z Kętrzyna świętują 70. urodziny!

WIADOMOŚCI OLSZTYN, 9.06.2015

9 czerwca 1945 roku zakład został przekazany polskiej władzy. Początkowo zajmował się paleniem kawy, a w 1962 roku rozpoczął produkcję majonezu na skalę przemysłową.

– Przedstawiciel komendantury rady wojskowej 3. Białoruskiego Frontu przekazuje, a przedstawiciel władzy polskiej przyjmuje w mieście Rastenburgu (nazwa Kętrzyna do 7 maja 1946 roku) fabrykę kawy: czyszczarkę do ziarna, aparaty do palenia kawy, aparat do pakowania, zapasy: jedna tona kawy, jedna tona koksu – ten dokument z 9 czerwca 1945 roku zaczyna historię Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „MAJONEZY” z Kętrzyna.

Początkowo nosiła nazwę „Kętrzyńska Palarnia Kawy Zbożowej” i specjalizowała się w jej wytwarzaniu. Załoga liczyła 12 osób. W roku 1958 firmę przemianowano na Zakłady Wytwórcze CZSS „Społem” w Kętrzynie. Przeszła gruntową przebudowę i zmieniła swój profil, wprowadzając do sprzedaży koncentraty spożywcze, m.in. budynie, kisiele, galaretki, aromaty do ciast i proszki do pieczenia. W 1962 roku jako czwarta w Polsce rozpoczęła produkcję majonezu na skalę przemysłową. Od 1973 roku wytwarza też koncentraty ciast: Piernika Kętrzyńskiego oraz babki piaskowej, domowej, cytrynowej i makowej. Musztardy to kolejna propozycja, o którą została wzbogacona oferta. W 2004 roku spółdzielnia ponownie została zmodernizowana, dzięki czemu powstała m.in. nowoczesna hala wyposażona w światowej klasy urządzenia.

- Gościmy na stołach już kilku pokoleń. Jesteśmy wierni tradycyjnym recepturom i w tym tkwi siła naszego sukcesu – mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy. – Zaczynaliśmy w skromnych warunkach, a dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu wielu ludzi udało nam się zbudować silną markę. Bardzo nas cieszy fakt, że jesteśmy tak mocno kojarzeni z Warmią i Mazurami. Chyba nie ma mieszkańca regionu, który nie znałby naszych produktów. Majonez Kętrzyński ma już 53 lata, a Piernik Kętrzyński 42. Dzięki zaufaniu naszych Klientów nadal się rozwijamy i mimo 70 lat nie zamierzamy osiadać na laurach. Z okazji naszych urodzin szykujemy kolejne nowości i smaczne niespodzianki, o których wkrótce poinformujemy.

LINK: http://wiadomosci.olsztyn.pl/majonezy-z-ketrzyna-swietuja-70-urodziny/

 

Piernik Kętrzyński z prestiżową nagrodą

EXPRESS OLSZTYN, 31.05.2015

Piernik Kętrzyński z prestiżową nagrodą. Ciasto otrzymało tytuł „Przebojowy Produkt 2015” w kategorii „Produkty regionalne”. – Cieszymy się, że nasza oferta przyczynia się do promocji Warmii i Mazur w Polsce – mówi dyrektor handlowy firmy.

Konkurs jest organizowany przez magazyn Życie Handlowe. Nagrody „Przeboje FMCG 2015” (fast-moving consumer goods czyli tzw. szybkozbywalne) są przyznawane na podstawie dwuetapowej oceny. Najpierw jury złożone ze specjalistów z branży spożywczej zwraca uwagę na jakość produktu, innowacyjność, dostępność, cenę, a także opakowanie. Następnie po wyłonieniu finalistów instytut badawczy Millward Brown przeprowadza ankiety wśród sprzedawców, pytając o ich opinię. Na tej podstawie wybierani są zwycięzcy konkursu.

Piernik Kętrzyński okazał się najlepszy w kategorii „Produkty regionalne”. Wręczenie statuetek odbyło się podczas uroczystej gali w Villi Foksal w Warszawie. – Bardzo nam miło, że otrzymaliśmy to prestiżowe wyróżnienie, bo potwierdza, że zapewniamy naszym klientom najlepszą ofertę – mówi Mirosław Dalidowski, dyrektor handlowy Spółdzielni Pracy Produkcyjno-Handlowej „MAJONEZY” w Kętrzynie. – Piernik jest jedną z naszych flagowych marek, którą produkujemy od 1973 roku. Cieszymy się również, że dzięki temu mamy swój udział w promocji naszego pięknego regionu, jakim są Warmia i Mazury. Zawsze powtarzamy, że jesteśmy ogromnie związani z tym miejscem i jesteśmy dumni, że powstające tu specjały, zdobywają uznanie w całej Polsce. Mam nadzieję, że od dziś nasze województwo będzie kojarzone nie tylko z pięknymi lasami i jeziorami, ale też pysznymi ciastami.

To nie pierwsze wyróżnienie dla Piernika Kętrzyńskiego. W 2011 roku otrzymał tytuł „Doceń polskie” przyznawany najlepszym produktom krajowym.

LINK: http://www.express.olsztyn.pl/artykuly/piernik-ketrzynski-z-prestizowa-nagroda

 

„Majonezy” z Kętrzyna partnerem Qulinarnej Majówki dla Mai

HURT I DETAL, 29.04.2015

Impreza, w której weźmie udział kilkudziesięciu znanych kucharzy, odbędzie się 2 maja w Hotelu Warmińskim. Wśród jej partnerów jest firma „Majonezy” z Kętrzyna.

2 maja o godz. 10 w Hotelu Warmińskim w Olsztynie odbędzie się wielka Qulinarna Majówka. Dochód z wydarzenia będzie przeznaczony na leczenie i rehabilitację podopiecznej fundacji "Przyszłość dla dzieci" trzynastoletniej Mai Grzegrzółki. Problemy ze zdrowiem dziewczynki rozpoczęły się w 6. miesiącu życia. Przyczyną były często powtarzające się bezdechy. Dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu jej mamy dziś chodzi i dobrze się rozwija. Ale z powodu obniżenia napięcia mięśniowego i przesuwania się miednicy konieczna jest operacja kręgosłupa, której koszt to to 50 tys. zł.

Katarzyna Grzegrzółka nie chce siedzieć bezczynnie i postanowiła zrobić coś, aby zebrać konieczne fundusze dla córki. Tym bardziej, że pojawiła się wyjątkowa okazja. Po swoim udziale w programie „Stylowe rewolucje Goka” poznała Basię Sokołowską, która wymyśliła akcję i pomogła zaangażować w nią uczestników popularnych telewizyjnych formatów kulinarnych, m.in. Hell's Kitchen, MasterChef, Top Chef. Skontaktowała ją również z Arkadiuszem Klimkiewiczem, półfinalistą pierwszej edycji Hell's Kitchen, który zgodził się pełnić podczas imprezy rolę głównego szefa.

– Odzew był fantastyczny – opowiada Katarzyna Grzegrzółka. – Zgłosiło się ponad 40 kucharzy. Będzie można się z nimi spotkać, porozmawiać, zrobić zdjęcie, podejrzeć najlepsze przepisy. Odbędzie się też niesamowity pokaz barmański, teatr ognia i wiele innych ciekawostek.

Gotować będą, m.in. załoga Hell's Kitchen: Paulina Kantak, Arkadiusz Klimkiewicz, ekipa MasterChef: Sylwia Chrzanowska, Diana Volokhova oraz reprezentująca Top Chef Inessa Kim. Pojawi się też ulubieniec widzów, który uznał, że jeden raz to za mało i po udziale w MasterChef postanowił podszlifować swój talent w Hell's Kitchen. Mowa oczywiście o sympatycznym Danielu Huciku, który zachwycał jury nie tylko daniami, ale też pozytywnym nastawieniem do świata.

Wystąpi również gwiazda z Warmii i Mazur czyli Sylwia Malinowska - finalistka Masterchefa z podolsztyńskich Dywit, wyróżniona przez samego Gordona Ramseya. Magda Gessler nie mogła nachwalić się bagietek jej wypieku.

Produkty niezbędne do przygotowania pysznych dań bezpłatnie dostarczają firmy. Wśród nich są „MAJONEZY” z Kętrzyna. – Staramy się włączać w podobne charytatywne inicjatywy, jeśli tylko mamy taką możliwość – wyjaśnia Leszek Kuszczak, szef działu marketingu. - Od siedemdziesięciu lat działamy na Warmii i Mazurach, tu znajduje się nasza siedziba, jesteśmy częścią tutejszej społeczności i chcielibyśmy jakoś się jej przysłużyć. Ta okazja nadaje się do tego znakomicie. Jestem przekonany, że ludzie o wielkich sercach nie pozostaną obojętnie i też dołożą cegiełkę do rehabilitacji Mai.

Wstęp na Qulinarną Majówkę to 10 zł i 5 zł dla dzieci poniżej 12 lat.

LINK: http://www.hurtidetal.pl/article/art_id,12784-/%E2%80%9Emajonezy%E2%80%9D-z-ketrzyna-partnerem-qulinarna-majowka-dla-mai/

Czego nie może zabraknąć na wielkanocnym stole?

EXPRESS OLSZTYN, 27.03.2015

Jajka, biała kiełbasa, żur – to dania, których nie może zabraknąć na wielkanocnym stole. Warmia i Mazury mają jeszcze jeden produkt, który stał się częścią świątecznej kulinarnej tradycji – Majonez Kętrzyński.

Podczas wielkanocnych spotkań na rodzinnym stole nie może zabraknąć takich potraw jak jajka, biała kiełbasa, żur, pieczone mięsiwa, słodkie babki. Są też produkty, który wrosły w tradycję poszczególnych regionów. Na Warmii i Mazurach to znany wszystkim mieszkańcom Majonez Kętrzyński.

– Jego produkcja trwa już od ponad pół wieku, a konkretnie od 1962 roku – mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu. – Niewiele marek w regionie może pochwalić się tak długim stażem. Nasza jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, a co najważniejsze lubianych. Bardzo nam miło, że spotykamy się z takim ciepłym przyjęciem. Niedawno otrzymaliśmy wiadomość od pani, która złożyła nam życzenia i napisała, że używa naszego majonezu od pięćdziesięciu lat! Takich głosów jest więcej. Cieszymy się, że lokalny patriotyzm znajduje odzwierciedlenie także w świątecznej kuchni.

Przejawy sympatii mieszkańców wobec Majonezu Kętrzyńskiego bywają bardzo różnie. Niektórzy tworzą o nim wierszyki, przysyłają opowieści z dzieciństwa, historie o tym, że dzięki niemu poznali np. swoją drugą połówkę, a nawet komponują piosenki na jego cześć. Niedawno na jednym z portali społecznościowych powstał profil „Kupuję produkty z warmińsko-mazurskiego”. Swoją działalność
rozpoczął od promocji Majonezu Kętrzyńskiego, zdaniem autorów najlepszej marki eksportowej regionu.

– Z okazji Wielkanocy chcielibyśmy złożyć wszystkim mieszkańcom regionu oraz naszym miłośnikom rodzinnych, ciepłych świąt, smacznego jajka i pysznych potraw z Warmii i Mazur – mówi Leszek Kuszczak.

LINK: http://www.express.olsztyn.pl/artykuly/czego-nie-moze-zabraknac-na-wielkanocnym-stole


Wielkanocna kampania Majonezu Kętrzyńskiego

DLA HANDLU, 19.03.2015

Firma "Majonezy" Spółdzielnia Pracy Produkcyjno- Handlowa w Kętrzynie rozpoczęła wielkanocną kampanię Majonezu Kętrzyńskiego. Działania będą prowadzone do zakończenia okresu świątecznego.

Hasło „Wielkanoc tradycyjnie kultywowana z Kętrzyńskim" jest kontynuacją konsekwentnie prowadzonej strategii komunikacji, której przekaz przewodni brzmi „Kultowy Polski Majonez od 1962 roku".

- W naszych działaniach wykorzystujemy najczęstsze skojarzenia z Wielkanocą i najbardziej lubiane atrybuty tego okresu - mówi Leszek Kuszczak, szef działu marketingu. - To przywiązanie do zwyczajów, obowiązkowe i lubiane potrawy, rodzinna atmosfera, wspólne spotkania przy stole. To właśnie te wartości najbardziej cenią Polacy. Chociaż świat pędzi coraz szybciej, w podejściu do świąt nie lubimy rewolucji.
Kreacja graficzna także bazuje na charakterystycznych symbolach świąt, tzn. zajączku, kurczaczku, pisankach. Wśród nich jest też Majonez Kętrzyński.

W ramach kampanii na portalach internetowych Warmii i Mazur (region, który jest matecznikiem produktu) pojawią się banery oraz artykuły sponsorowane. Działania reklamowe są prowadzone też w radiu, na profilach społecznościowych, blogu oraz wzmacniane komunikacją PR.

LINK: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/wielkanocna-kampania-majonezu-ketrzynskiego,41546.html


Mistrzyni Kultowego Majonezu wybrana!

EXPRESS OLSZTYN, 25.02.2015

W zabawie zwyciężyła Magdalena Tabaczyk. Jej przepisy będą promowane na kanałach informacyjnych firmy. – Jesteśmy przekonani, że dostarczy naszym Fanom wielu kuchennych inspiracji – mówi szef marketingu.

Akcja poszukiwania Kucharza Kultowego Majonezu (bo tak początkowo się nazywała) rozpoczęła się pod koniec stycznia. Jej celem było wyłonienie miłośnika sosu z Mazur, który lubi gotować i nie może obejść się bez niego w kuchni. W zabawie mogli brać udział  zarówno amatorzy, jak i autorzy kulinarnych blogów. Najważniejszy był pomysł oraz zaangażowanie.

- Kreatywność naszych Fanów, jak zwykle przerosła wszelkie oczekiwania – mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy „MAJONEZY” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno- Handlowa w Kętrzynie. – Udowodnili, że majonez to nie tylko dodatek do sałatek czy kanapek, ale nieodłączny składnik wielu innych fantazyjnych dań, np. wytrwanych torcików, babek, a nawet zup. Jesteśmy pod wrażeniem liczby kombinacji i połączeń smakowych.

Zwyciężyła Magdalena Tabaczyk, która zaproponowała trzy oryginalne dania: pieczeń z jajek, chrupiące piramidki i sałatkę alpejską. Od dwóch lat prowadzi bloga „Z miłości do słodkości”, gdzie poza znakomitymi wypiekami nie brakuje wytrwanych propozycji. Zgodnie z zapowiedzią, będzie regularnie otrzymywała prosto do domu zapas firmowych produktów oraz niespodzianki, m.in. kuchenne akcesoria. W zamian będzie dostarczać firmie co najmniej jeden przepis miesięcznie, który będzie publikowany na kanałach informacyjnych marki, m.in. na Facebooku, blogu „Rozmyślania Kultowego Kętrzyniaka”, na stronie internetowej.

- Ponieważ wybraliśmy kobietę, postanowiliśmy, że nasza specjalistka od smacznych pomysłów będzie nazywać się Mistrzynią Kultowego Majonezu – wyjaśnia Leszek Kuszczak. – Jesteśmy przekonania, że współpraca będzie układała się znakomicie i że przede wszystkim skorzystają na tym nasi miłośnicy, którym dostarczy mnóstwo kulinarnych inspiracji.

LINK: http://www.express.olsztyn.pl/artykuly/mistrzyni-kultowego-majonezu-wybrana



 

Majonez Kętrzyński – firma dołącza do akcji promującej polskie produkty

MAGAZYN SPOŻYWCZY, 02.2014

Firma „MAJONEZY” z Kętrzyna dołącza do akcji 590 Powodów, zachęcającej konsumentów do kupowania polskich produktów.
590 to początek kodu, jaki można znaleźć na ich opakowaniach.

Autorzy kampanii namawiają Polaków do promowania postawy patriotyzmu ekonomicznego i wyjaśniają, jak przekłada się to na korzyści wszystkich mieszkańców kraju, np. zwiększa sumy podatków płaconych na edukację, służbę zdrowia czy bezpieczeństwo.

- Postanowiliśmy zostać partnerem tej pożytecznej z punktu widzenia społecznego inicjatywy – mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy. – To bardzo ważne, aby w czasach gdy zagraniczne marki zaczynają dominować na naszym rynku, pokazywać jak wiele mają do zaproponowania rodzime przedsiębiorstwa. Ta akcja podkreśla również wysoką jakość polskich produktów, którą wygrywają z konkurencją. Szczególnie te z branży spożywczej nadal zawierają znacznie mniej konserwantów, nie są modyfikowane genetycznie, są po prostu zdrowsze. Nasza firma strzeże tych wartości od ponad pół wieku, dlatego 590 Powodów to doskonała platforma, aby pokazać to konsumentom.

LINK: http://magazynspozywczy.com.pl/wiadomosci/majonez-ketrzynski-firma-dolacza-do-akcji-promujacej-polskie-produkty/


 

Poszukiwany Kucharz Kultowego Majonezu. Kto się zgłasza?

GAZETA WYBORCZA OLSZTYN, 28.01.2015

Lubisz gotować? Chciałabyś zaprezentować swoje kulinarne dokonania szerszej publiczności? Firma z Kętrzyna ogłasza zabawę.

- Wśród miłośników "Majonezu Kętrzyńskiego" jest wiele osób, które nie tylko chętnie smakują potrawy, ale też uwielbiają gotować, traktują to jako swoją pasję i ważny element życia - opowiada Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy "Majonezy" Spółdzielnia Pracy Produkcyjno- Handlowa w Kętrzynie. - Często zgłaszają się do nas blogerzy z prośbą o przysłanie naszych produktów, włączamy się w organizacje ich spotkań. Dlatego uznaliśmy, że warto wykorzystać ten potencjał i proponujemy fanom konkurs. Szukamy Kucharza Kultowego Majonezu (w przypadku pań naturalnie nazwa zostanie zmieniona na Kucharkę lub Mistrzynię - do wyboru), który będzie dzielił się z nami swoimi kulinarnymi pomysłami. W zamian oferujemy mnóstwo dobrej zabawy i promocję na naszych kanałach informacyjnych.

Zwycięzca będzie zobowiązany dostarczać firmie co najmniej jeden autorski przepis miesięcznie z wykorzystaniem majonezu zilustrowany wykonanym przez siebie zdjęciem. Propozycje potraw firma będzie zamieszczać na profilu FB Majonezu Kętrzyńskiego, na Google Plus, a w niedalekiej perspektywie na swojej nowej internetowej stronie. Jeśli ktoś prowadzi np. swojego bloga, firma będzie na życzenie zamieszczać również linki na niego przekierowujące. Kucharz Kultowego Majonezu zostanie też zaproszony do udziału w sesji zdjęciowej w zakładzie w Kętrzynie, gdzie zostanie też nagrany filmik na Youtube z jego udziałem. I co najważniejsze: co miesiąc będzie otrzymywał prosto do domu paczkę firmowych produktów, żeby miał z czego przygotować wszystkie pyszności. Na tym nie koniec. Firma będzie też dorzucać niespodzianki przydatne w kuchni.

- Nie szukamy profesjonalistów, ale przede wszystkim ludzi z poczuciem humoru, dobrymi pomysłami, którzy mają odrobinę smaku - dodaje Kuszczak. - Jestem przekonany, że na Warmii i Mazurach jest wiele osób o ogromnym talencie kulinarnym i chęci, żeby zaprezentować je szerszej publiczności.

Żeby wziąć udział w zabawie trzeba do 15 lutego wysłać trzy autorskie przepisy zilustrowane zdjęciem na adres wspomnienia@majonezy-ketrzyn.pl . Jury wybierze najciekawsze zgłoszenie.

LINK: http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,124620,17327134,Poszukiwany_Kucharz_Kultowego_Majonezu__Kto_sie_zglasza_.html

 


 

Majonez Kętrzyński planuje kolejne działania marketingowe

PORTAL SPOŻYWCZY, 29.12.2014

- Rok 2014 był dla nas bardzo intensywny. Zmieniliśmy strategię komunikacji oraz prowadziliśmy wielokanałowe działania reklamowe - mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy „MAJONEZY" Spółdzielnia Pracy Produkcyjno- Handlowa w Kętrzynie.

We wrześniu firma przeprowadziła kampanię w obwodzie kaliningradzkim promującą majonez. Była skierowana do Rosjan przyjeżdżających na zakupy do Polski.
- Przed nami kolejne wizerunkowe wyzwania. Mamy już pomysły na przyszły rok - zapowiada prezes Leszek Kuszczak.

LINK: http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/majonez-ketrzynski-planuje-kolejne-dzialania-marketingowe,109443.html

 


 

Świąteczna kampania Majonezu Kętrzyńskiego

DLA HANDLU, 26.11.2014

Rozpoczęła się świąteczna kampania Majonezu Kętrzyńskiego. Jej hasła przewodnie to: „Idą święta - robimy zapasy!" oraz „Gotowy na święta".

Bohaterami wszystkich materiałów są członkowie Kultowej rodziny, a kreacje utrzymano w stylistyce retro. W ramach akcji reklamowej na Warmii i Mazurach w mediach lokalnych (m.in. „Gazeta Wyborcza Olsztyn", „Gazeta Olsztyńska", WM.pl, Olsztyn24.pl, olsztyn.com) pojawią się banery i artykuły sponsorowane. W Radiu Olsztyn oraz TVP Olsztyn będą emitowane spoty. Kampania będzie też prowadzona na Facebook, w Google Plus oraz YouTube. Potrwa do końca grudnia.

Autorem kreacji i koncepcji jest Studio Gravite Design. Agencja przygotowała również dwie poprzednie kampanie marki.

LINK: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/swiateczna-kampania-majonezu-ketrzynskiego,39101.html

 


Majonez Kętrzyński reklamowany przez kultową rodzinę jako „gotowy na Święta” (wideo)

WIRTUALNE MEDIA, 26.11.2014

Bożonarodzeniowa kampania Majonezu Kętrzyńskiego jest oparta na charakterystycznych dla tej marki animowanych reklamach w stylu retro. Ich bohaterami oprócz produktu jest zabawna kultowa rodzina. Reklamy zawierają hasła „Idą Święta - robimy zapasy!” oraz „Gotowy na Święta”.

Kampania jest prowadzona na Warmii i Mazurach. Obejmuje spoty w Radiu Olsztyn i TVP Olsztyn, reklamy i artykuły sponsorowane w prasie i internecie (m.in. „Gazeta Wyborcza Olsztyn”, „Gazeta Olsztyńska”, WM.pl, Olsztyn24.pl, Olsztyn.com) oraz aktywności w serwisach społecznościowych (Facebook, Google+, YouTube). 

 

Link: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/majonez-ketrzynski-reklamowany-przez-kultowa-rodzine-jako-gotowy-na-swieta-wideo


Nagrody dla „Majonezów” z Kętrzyna

OLSZTYN 24, 16.10.2014

Warmińsko-mazurskie stoły, szczególnie w okresie świąt, trudno wyobrazić sobie bez majonezu z Kętrzyna.

Dlatego wielu smakoszy tego produktu zasmuciła wiadomość, że „Majonez Kętrzyński” zniknie ze sklepowych półek. Na szczęście okazało się, że informację należało czytać „między wierszami”, a tam napisano, iż producent majonezu - Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie, rozpoczyna kampanię promującą kultowy już majonez, by pozyskać nowe rynki i nowych odbiorców tego przysmaku. 

Efektem kampanii promocyjnej są m.in. coraz częściej docierające z Kętrzyna wiadomości nie tylko o samym majonezie, ale także o jego producencie, jak chociażby ta informacja, że Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie otrzymała wyróżnienie od ministerstw gospodarki i Skarbu Państwa za wkład w rozwój przedsiębiorczości w demokratycznej Polsce. Została też uhonorowana tytułem „Pracodawca Roku”.

Początek firmy „Majonezy” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie to 1945 roku. Zakład powstał na bazie poniemieckiej palarni kawy. W 1962 roku uruchomił linię produkcyjną majonezu na skalę masową, a w 1973 roku koncentratów ciast. W 2004 roku przeszedł gruntowną modernizację, dzięki czemu powstała m.in. nowoczesna hala wyposażona w światowej klasy urządzenia. Dziś firma zatrudnia kilkadziesiąt osób z Warmii i Mazur.

Z tych powodów „Majonezy” otrzymały wyróżnienie od Janusza Piechocińskiego, ministra gospodarki, Urszuli Pasławskiej, wiceminister Skarbu Państwa oraz Michała Krasińskiego, prezesa Fundacji Wspólnego Rozwoju. Nagroda została przyznana za promowanie przedsiębiorczości w środowisku lokalnym oraz zaangażowanie i wkład w rozwój polskiej gospodarki. Wręczenie dyplomu odbyło się podczas uroczystej gali w Galerii Zamek w Reszlu.

- Lokalni producenci, jak „Majonezy” w Kętrzynie, nie tylko dają zatrudnienie okolicznym mieszkańcom, ale udowadniają też, że mogą być konkurencyjni na rynku i dobrze sobie radzić w rywalizacji z dużymi koncernami. Są jednym z trzonów polskiej gospodarki – wyjaśnia Urszula Pasławska, wiceminister Skarbu Państwa.

Firma otrzymała również tytuł „Pracodawcy Roku” oraz statuetkę „Łabędzie Przedsiębiorczości Powiatu Kętrzyńskiego 2014”.

– Bardzo nas cieszą te wszystkie nagrody – mówi Piotr Majewski, prezes zarządu firmy. – Zawsze podkreślam, że liczy się dla nas nie tylko zysk, ale też fakt, że mamy swój mały udział w rozwoju Warmii i Mazur. Tu jest siedziba zakładu, jego ekipę tworzą lokalni mieszkańcy. Tworzymy miejsca pracy, nasze podatki zasilają miejski budżet. Tym samym mamy poczucie, że robimy coś pożytecznego w najbliższej okolicy, a ostatnie 25 lat funkcjonowania na wolnym ryku udało nam się dobrze wykorzystać. I właśnie ten kierunek rozwoju firmy zamierzamy kontynuować.

Zapewne o kętrzyńskich „Majonezach” jeszcze nie raz usłyszymy.

LINK: http://www.olsztyn24.com/news/24276-nagrody-dla-majonezow-z-ketrzyna.html




Producent Majonezu Kętrzyńskiego rusza z ofensywą reklamową w Kaliningradzie

PORTAL SPOŻYWCZY, 29.09.2014

Artykuły sponsorowane na wiodącym portalu informacyjnym, spoty radiowe, komunikacja w mediach społecznościowych - to elementy kampanii Majonezu Kętrzyńskiego w obwodzie kaliningradzkim.

Kampania Majonezu Kętrzyńskiego w obwodzie kaliningradzkim zacznie się 1 października. Intensywne działania reklamowe potrwają miesiąc. Artykuły sponsorowane poświęcone marce ukażą się na wiodącym portalu informacyjnym Kaliningrad.ru, komunikacja będzie prowadzona też w serwisie społecznościowym vkontakte.ru - popularnym za wschodnią granicą odpowiednikiem Facebooka. Spoty poświęcone produktowi będą emitowane na antenie Radia Monte Carlo i Europa Plus, reklamy pojawią się też na wiatach przystankowych w Kaliningradzie. Firma przygotowała specjalną rosyjskojęzyczną wersję strony kultowymajonez.pl/ru z dokładną listą sklepów w strefie Małego Ruchu Granicznego, w których można kupić Majonez Kętrzyński.

- Od ponad dwóch lat obserwujemy dużą ilość naszych sąsiadów - Rosjan robiących zakupy w sklepach na Warmii i Mazurach oraz Pomorzu - mówi Piotr Majewski, prezes zarządu firmy Majonezy Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie. - Paradoksalnie od czasu wprowadzenia embarga na wybrane polskie produkty, ruch jest jeszcze większy. Według statystyk celników z tygodnia na tydzień zwiększa się nawet o ok. 10 proc. - dodaje.

LINK: http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/producent-majonezu-ketrzynskiego-rusza-z-ofensywa-reklamowa-w-kaliningradzie,105791.html

 

Kultowy Kętrzyniak na rejsie w Mikołajkach

WM.PL, 22.07.2014

Giżycko, Mikołajki, Ruciane-Nida, Węgorzewo – to porty, w których w najbliższych tygodniach będzie można spotkać Kultowego Kętrzyniaka. – Chcemy pokazać turystom, że Warmia i Mazury to nie tylko piękne lasy i jeziora, ale również znakomite produkty lokalnych firm – mówi szef marketingu Leszek Kuszczak.

- Rozpoczynamy cykl wakacyjnych eventów na Mazurach, których bohaterem będzie Majonez Kętrzyński – „Kultowy Polski Majonez od 1962 roku” – mówi Leszek Kuszczak, szef marketingu firmy „MAJONEZY” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa w Kętrzynie. – Nawiązaliśmy współpracę z Żeglugą Mazurską. Do połowy września będziemy pojawiać się w najpopularniejszych i najchętniej odwiedzanych przez turystów portach na szlaku Tysiąca Jezior. W letnie weekendy nasze hostessy podczas wybranych rejsów w Giżycku, Mikołajkach, Rucianem-Nidzie i Węgorzewie będą wręczać pasażerom Kultowe Dwupaki. To nie tylko próbka naszego flagowego mazurskiego specjału, ale też ciekawy i smaczny gadżet, który będzie świetną pamiątką z wakacyjnego wypoczynku.

Akcja ma być formą podziękowania dotychczasowym klientom firmy za przywiązanie do marki. To także okazja, aby zaprezentować jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów z Warmii i Mazur przyjezdnym z innych części kraju.

– Nasz region kojarzy się przede wszystkim z pięknymi lasami, jeziorami, grzybami, odpoczynkiem od codziennego zgiełku i bieganiny – wyjaśnia Leszek Kuszczak. – Jednak ważną rolę w promocji tego wspaniałego zakątka odgrywają też miejscowe firmy. Turyści coraz częściej chcą spróbować charakterystycznych smaków w danym regionie i dlatego wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom. Chcemy, żeby nasz produkt kojarzył się z wakacyjnym wypoczynkiem, ale przede wszystkim znakomitą jakością. Jesteśmy przekonani, że specjał z Mazur podbije serca gości i przekonają się, jak powinien smakować prawdziwy majonez. Jest wyjątkowy, bo zupełnie inny od tego, co oferują duże koncerny bez równie długiej tradycji jak my. Jak wiadomo, Kultowy Kętrzyniak doskonale pasuje nie tylko do kanapki, którą zabieramy w długi rejs, ale też do ryb z mazurskich jezior.

TU BĘDZIEMY:
Eventy w portach Żeglugi Mazurskiej odbędą się: w Giżycku (19-20 lipca, 16-17 sierpnia, 13-14 września), w Mikołajkach (26-27 lipca, 23-24 sierpnia), w Rucianem-Nidzie (2-3 sierpnia, 30-31 sierpnia) i w Węgorzewie (9-10 sierpnia, 6-7 września).
 

LINK: http://mikolajki.wm.pl/212819,Kultowy-Ketrzyniak-na-rejsie-w-Mikolajkach.html#axzz3XHmY33tL

 

 

Kultowy Majonez, Kultowy Polonez w Mikołajkach. Tak, aby nikt nie opuszczał Warmii i Mazur głodny…

EXPRESS OLSZTYN, 26.06.2014

Już wkrótce kibice z Warmii i Mazur obejrzą zmagania najlepszych rajdowców ze świata. Z tej okazji firma Majonezy Kętrzyńskie przygotowała niespodzianki dla fanów, m.in. kultową replikę poloneza Mariana Bublewicza.

Rajdowe mistrzostwa to prestiżowa impreza, która przyciąga na Warmię i Mazury fanów sportowych zmagań z całej Polski. To także jedna z wizytówek województwa. Z tej okazji firma„Majonezy” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno- Handlowa w Kętrzynie przygotowała dla kibiców specjalną niespodziankę.

– Nasza firma od wielu lat jest silnie związana z regionem. Dlatego chcemy, żeby nasza marka brała bezpośredni udział w jego życiu i także po części przyczyniała się do promocji tego, co mamy na Warmii i Mazurach najlepsze – mówi prezes Piotr Majewski. - W sezonie letnim będziemy pojawiać się tam, gdzie dzieje się coś wartego uwagi, oczywiście z niespodziankami dla uczestników. Na początek 29 czerwca przygotowaliśmy atrakcje na Placu Wolności w Mikołajkach. W godz. 12:00-16:00 warto odwiedzić nasze stoisko, którego główną atrakcją będzie kultowa replika poloneza legendarnego Mistrza Mariana Bublewicza. Kibice będą mogli zrobić sobie zdjęcia na tle samochodu, a także porozmawiać z profesjonalną ekipą rajdową w składzie: Adam Dowgird i Przemek Bosek.

Firma zadba też o to, żeby miłośnikom rajdów nie zabrakło miejsca na autografy ulubionych mistrzów kierownicy. Hostessy będą rozdawać specjalne pocztówki, na których będzie można zbierać podpisy. Oczywiście będą też specjały z Kętrzyna: osoby, które zajdą na stoisko Kultowego Kętrzyniaka będą mogły wygrać nowe Kultowe Dwupaki ulubionego produktu z limitowanej edycji.

To początek wakacyjnych podróży Kultowego Kętrzyniaka po regionie. Będzie regularnie pojawiać się na mazurskich szlakach, aby zaskakiwać mieszkańców i turystów kolejnymi smakołykami oraz ciekawostkami. Tak, aby nikt nie opuszczał Warmii i Mazur głodny.

LINK: http://www.express.olsztyn.pl/artykuly/kultowy-majonez-kultowy-polonez-w-mikolajkach-tak-aby-nikt-nie-opuszczal-warmii-i-mazur